Je fluistert in mijn oor - Diane Broeckhoven

25-05-2022

Het levensverhaal van Julie Van Espen

Op zaterdag 4 mei 2019 nam de 23-jarige Julie de fiets om naar haar vriendinnen in Antwerpen te rijden. Ze hadden met z'n drietjes een gezellige avond gepland, maar nadat Julie na twee uur nog steeds niet was komen opdagen, begonnen de alarmbellen te rinkelen. Al snel werden alle vrienden en familie opgetrommeld en start er een grootse zoekactie naar Julie. Twee dagen later, op 6 mei wordt het lichaam van Julie teruggevonden in het Albertkanaal. Alle hoop lijkt verloren. Maar iedereen die Julie kende, weet dat ze er alles aan deed om de wereld een betere plek te maken, in haar naam proberen haar ouders haar levensmotto verder te zetten.

In Je fluistert in mijn oor wordt het veel te korte levensverhaal van Julie Van Espen neergeschreven, aangevuld met getuigenissen van familie en vrienden. Herinneringen worden opgehaald over de mooiste momenten met Julie, het zonnetje dat altijd straalde.

Wat een prachtig gebaar van de ouders van Julie om het verhaal van hun dochter te delen met de wereld. Het verhaal is prachtig, aangrijpend en zo oprecht. Maar de levenslust die hun dochter nu ontbreekt, brengen ze over op iedereen die het nodig heeft. Julie bracht het licht op de aarde, maar nu schijnt ze het helderste van allemaal aan de hemel.


Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Na de kerkdienst zijn we met een klein gezelschap naar de begraafplaats van 's-Gravenwezel gegaan. Zes mannen, onder wie Erik en Thomas, droegen haar naar haar graf en vertrouwden haar toe aan de aarde. Iedereen had zijn schoenen en sokken uitgetrokken en liep op blote voeten, in haar geest. Ik zag het allemaal wezenloos aan en hoorde haar tegelijkertijd in mijn oor fluisteren. 'Flink zijn, mama. Je kunt het. Wees sterk.' Alsof zij mijn moeder was geworden en ik haar kind.


Specificaties

Uitgever: Uitgeverij Vrijdag

Prijs: Paperback €17,50 E-book €9,99 Luisterboek €11,99

Publicatiedatum: februari 2022

Aantal pagina's: 128

ISBN: 9789460019098