Over Emma - Rosie Walsh

17-05-2022

Roman

Het leven van Emma en Leo lijkt nagenoeg perfect te zijn. Ze zijn zeven jaar getrouwd, hebben Ruby hun dochtertje van 3 en een asielhond met de naam John Keats. Emma wijdt een groot deel van haar tijd aan onderzoek naar nieuwe dieren in getijdenpoelen en Leo schrijft necrologieën. Maar wanneer Leo per toeval stuit op informatie van Emma's verleden dat niet blijkt te kloppen met wat ze hem ooit vertelde, krijgt hij argwaan en gaat op onderzoek uit. Het geheim dat eerst onschuldig leek te zijn blijkt veel complexer en groter dan Leo ooit had verwacht.

Over Emma is een verhaal dat zeker een groot publiek zal aanspreken. Het is niet alleen een liefdesverhaal, maar er zit ook de nodige dosis spanning en diepgang in. Voorspelbaar is het verhaal allesbehalve, en ik werd dan ook telkens weer verrast door een nieuwe wending. Wel vond ik de aanloop naar de kern van het verhaal wat lang duren, maar eens daar voorbij las het boek ontzettend vlotjes. Rosie Walsh schrijft mooie en lange beschrijvingen van de omgeving, iets waar ik heel erg van hou. Het helpt mij alleen maar om mij dieper in het verhaal te wentelen. Over Emma was een verhaal dat ik absoluut niet zo verwacht had, maar dat mij aangenaam verrast heeft.


Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Hij is er nog steeds. Hij zal er altijd zijn, en er zal nooit een oplossing zijn, voor mij, want hij is de liefde van mijn leven. De andere liefde van mijn leven, zeg ik vermoeid tegen mezelf, maar dat refrein begint aan kracht in te boeten, zo ondertussen, en in mijn hart weet ik dat.


Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €20,99 E-book €12,99 Luisterboek €14,99

Publicatiedatum: 30 maart 2022

Aantal pagina's: 400

ISBN: 9789022594957

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het bezorgen van een recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.