Stern111 - Lutz Seiler

25-04-2022

Roman

Lutz Seiler neemt je in Stern111 mee naar het leven na de val van de Berlijnse Muur.

Na de val van de Muur besluiten de ouders van Carl, Inge en Walter om hun oude leven in het Oosten van Duitsland achter zich te laten en hun geluk te beproeven aan de andere kant van de muur. Ze vluchten naar het westen om daar hun geheime droom te laten ontluiken. Maar niet voordat Carl zijn ouders beloofd om op hun huis en kostbare bezittingen te passen en koste wat kost niet te vertrekken.

Wanneer Carl na lange tijd nog steeds niets van zijn ouders gehoord heeft, besluit hij zijn belofte te verbreken en gaat zelf op weg. Hij komt al snel terecht bij een bende 'Koene-Roedel', die zich vooral bezighouden met duistere zaakjes en leven in kraakpanden. Tussen de opschudding van de bende door, probeert Carl ook nog gedichten te schrijven, want gewaardeerde dichter worden, blijft zijn droom.

Met veel zin begon ik aan Stern111, de eerste honderd pagina's gingen vlot voorbij, maar dan werd het toch wat moeilijker om mijn aandacht erbij te houden. Op één of andere manier werd het verhaal naargelang het vorderde, minder mijn ding. Doch heb ik doorgezet en keurig de 583 pagina's afgewerkt. Lutz Seiler wist mij niet te beroeren, maar toch hou ik wel van zijn fraai citeerbare zinnen en diepzinnige paragrafen. Een boek misschien niet voor mij, maar ik ben er zeker van dat meerdere mensen wel helemaal hun ding vinden in Stern111.


Specificaties

Uitgever: Merediaan Uitgevers

Prijs: Paperback €26,99 E-book €13,99

Publicatiedatum: 17 maart 2022

Aantal pagina's: 583

ISBN: 9789493169258

Met dank aan Merediaan Uitgevers voor het bezorgen van een recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.