Vergeten reis - Silvina Ocampo

29-03-2022

Kortverhalen

Silvina Ocampo schreef in Vergeten reis achtentwintig kortverhalen neer over uiteenlopende thema's. De thema's vertegenwoordigen telkens een ander hoofdpersonage, met verschillende afkomst, verscheidene situaties en andere persoonlijkheden. Elk kortverhaal is een verhaal op zich, er loopt dus geen rode draad door de achtentwintig vertelsels.

Van in het begin viel mij onmiddellijk op dat Silvina Ocampo er een erg poëtische schrijfstijl op nahoudt. Een poëtisch niveau dat je verder laat denken dan de woorden die er werkelijk geschreven staan. Wat maakt dat je soms een zin moet laten bezinken om de ware betekenis te achterhalen, en waar ik zelfs bij andere zinnen moeite had om ze te kunnen begrijpen.

De verhalen, soms erg kort, en soms erg vreemd, bevatten massa's informatie die Silvina Ocampo je wil meegeven. Wat maakt dat het niet een boekje is dat je snel even leest. Je moet er je tijd voor nemen om alles rustig te kunnen ontleden.

Ondanks het een dun boekje is van slechts 140 pagina's, vond ik het toch een beetje een struggle om te lezen. Ik hou heel erg van een poëtische schrijfstijl, maar dit ging mij net een beetje te ver. Jammer maar helaas, geen topboek voor mij.


Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Mijn favoriete kortverhaal uit het boek is 'De Calle Sarandi'.


Specificaties

Uitgever: Uitgeverij Orlando

Prijs: Hardcover €18,50 E-book €14,99

Publicatiedatum: februari 2022

Aantal pagina's: 144

ISBN: 9789083206738

Met dank aan Uitgeverij Orlando voor het toesturen van een recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.