De zoon van de duivel- Adrian Stone

27-06-2023

Fantasy

De Duivel Trilogie #2

Marak reed verder. Hij voelde geen vreugde, geen triomf. Integendeel, hij besefte nu dat hij nooit veilig zou zijn, zelfs niet nu hun profeet gevangen zat. Zolang de cultus bestond, zou zijn afkomst hem als een sinistere schaduw blijven achtervolgen.

Wanneer de profeet Zabatha na jarenlang gevangenschap weet te ontsnappen, laait het vuur van de groepering van Cataris onmiddellijk weer op. De rivaliteit tussen de godsdiensten begint weer van voor af aan. Maar terwijl Marak Viervinger jacht maakt op Zabatha, heeft Zabatha nog een geheim wapen achter de hand. Een wapen machtiger en sterker dan iemand ooit had kunnen vermoeden.

Adrian Stones eerste deel van De Duivel Trilogie wist me niet helemaal te overtuigen, en ook bij dit tweede deel blijf ik op mijn honger zitten.

We lezen ook deze keer voornamelijk vanuit het perspectief van Marak Viervinger. Door middel van tijdssprongen wordt er wat meer diepgang in het verhaal gestopt. Toch wist Adrian Stone me met zijn vlotte schrijfwijze niet altijd even goed vast te houden. Het gebrek aan details, opbouw van de leefwereld en uitwerking van personages lieten mijn gedachten al wel eens afdwalen. Basis van het verhaal zit zeker goed, maar ik miste vooral de afwerking.

Al heeft Adrian Stone het goed bedacht om De zoon van de duivel een open einde te geven waarmee het nog alle kanten uit kan. Uiteraard ga ik daardoor het derde en laatste deel van deze trilogie zeker lezen!

Specificaties

Uitgever: Luitingh- Sijthoff

Prijs: Hardcover €31,24

Publicatiedatum: 27 maart 2023

Aantal pagina's: #2-300p. #1,2,3- 880p.

ISBN: 9789021036649

Met dank aan Uitgeverij Luitingh- Sijthoff voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.