De wens - Nicholas Sparks

05-12-2022

Roman

'Het is de toekomst. En niets duurt eeuwig.'

Manhattan 2019

De 36-jarige reisfotografe Maggie Dawes lijkt het goed voor elkaar te hebben. Ze doet wat het allerliefste ter wereld doet, fotograferen, en kan hier aardig haar boterham mee verdienen. Toch wankelt haar wereld op zijn grondvesten, Maggie is terminaal. De dokters gaven haar nog enkele maanden tot een half jaar en Maggie voelt de tijd genadeloos tikken. Elke dag is weer een strijd tegen de pijn en de lusteloosheid, maar ze weigert toe te geven aan de ziekte die haar van haar levenslust wil beroven. Om zichzelf bezig te houden, bezoekt ze af en toe haar eigen galerie, die dankzij haar YouTube filmpjes extra succesvol is geworden. Gaandeweg krijgt ze een goed contact met haar nieuwe, jonge werknemer, Mark. Hij herinnert haar aan iemand uit haar turbulente verleden en langzaamaan vertelt ze Mark over hoe liefde haar leven voorgoed veranderde.

De stilte maakt me depressief. Het was niet de stilte van de stilte. Het was mijn eigen stilte.

Het verhaal wordt verteld vanuit het oogpunt van Maggie. Er wordt voornamelijk aandacht besteed aan de throwbacks van 1995 met afwisselend het hedendaagse verhaal van Maggie in 2019. De wens heeft best wel lange hoofdstukken, maar doordat de hoofdstukken onderverdeeld in kleinere stukjes, stoort het totaal niet. Nicholas Sparks schreef met De wens weer een typerende Sparks boek. Een vlot en meeslepend verhaal boordevol prachtige omschrijvingen en gedetailleerde personages. Het verhaal bleef mij zo erg boeien dat ik het boek niet kon wegleggen omdat ik zo graag wilde weten hoe het verhaal verder ging. Dit moest ik uiteindelijk bekopen met een heleboel tranen en een lege doos tissues. Sommige verhalen eindigen beter bij 'de perfecte kus'.

De wens is een ontroerend, hartverscheurend verhaal over eenzaamheid, liefde en vertrouwen. Een verhaal dat je niet onberoerd laat. Traantjes gegarandeerd.


Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €20,99 E-book €12,99

Publicatiedatum: 28 oktober 2022

Aantal pagina's: 400

ISBN: 9789022594576

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.