De Spaanse dochter- Lorena Hughes

03-07-2023

Roman

Toen ik bukte om door het raampje te kijken wat er op het bord stond, kon ik mijn ogen niet geloven.

LA PURI.

Mijn vader had zijn haciënda naar mij vernoemd.

1920, Ecuador

Wanneer Puri's vader -die ze voor het laatst op haar tweede verjaardag zag- overlijdt, blijkt er een erfenis voor haar te zijn, een cacaoplantage in het verre Ecuador. Deze erfenis moet ze echter wel delen met haar halfbroer en twee halfzussen die wel deel uitmaakten van haar vaders leven.

Puri vertrekt samen met haar man Cristobal per schip naar Ecuador om de erfenis te ontvangen. Maar wanneer iemand op het schip poogt een aanslag te plegen op Puri, en Cristobal in zijn poging Puri te beschermen overboord slaat, besluit Puri uit veiligheidsoverwegingen de identiteit van haar overleden echtgenoot over te nemen. Aangekomen op haar vaders haciënda, doet ze vermomd als Cristobal onderzoek naar wie van haar familieleden haar kans op een erfenis wilde ontnemen. Zal haar identiteit verborgen blijven tot dat ze de dader gevonden heeft?

Lorena Hughes schreef met De Spaanse dochter een mysterieuze roman, die wat mij betreft beter aanleunt bij een cosy crime verhaal. Dit gegeven maakte het verhaal voor mij alleen maar boeiender.

Het verhaal wordt vertelt vanuit afwisselende perspectieven en door middel van kleine tijdssprongen. Puri, maar ook Angelica en Catalina –de twee zussen- krijgen de kans om hun verhaal te vertellen. Je krijgt vanuit allerlei hoeken aanwijzingen voor de moord aangereikt. Toch zit het verhaal boordevol verrassende wendingen waardoor je elke keer weer op een ander spoor gezet wordt.

Het meeslepende verhaal met onverwacht plot wist mij te boeien van begin tot einde. Een aangename comfy read met een vervolg op komst. Zin in!

Specificaties

Uitgever: A.W. Bruna

Prijs: Paperback €21,99 E-book €7,99 Luisterboek €15,99

Publicatiedatum: 8 februari 2023

Aantal pagina's: 350

ISBN: 9789400515444

Met dank aan Uitgeverij A.W. Bruna voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.