De profeet van de duivel- Adrian Stone

05-06-2023

Fantasy

Duiveltrilogie #1

'Verloochen je afkomst nooit.'

De jonge Marak was eens een leerling van de gevreesde cataristen. Maar zijn hart toonde hem de weg naar een betere, vredigere orde, de orde van Ava. Maraks verleden speelt hem parten om toegelaten te worden tot de orde, maar dankzij Hogepriesteres Verina krijgt hij de kans om de Proef te ondergaan. Al snel blijkt dat Marak een bijzondere Gave heeft om magie te kanaliseren. Een magie die ook Cataris, de slechte halfgod niet ontgaan is. Wanneer de onheilsprofeet Zabatha ontsnapt, wint het heerschappij van de cataristen aan aanhang. Het is Maraks taak om Zabatha opnieuw gevangen te nemen, maar kan Marak weerstand bieden aan de sterke magie die Cataris in hem teweegbrengt?

De Duiveltrilogie omnibus, ter ere van het tienjarig jubileum, is echt adembenemend mooi! De aantrekkingskracht zit onmiddellijk goed!

De profeet van de duivel is het allereerste boek van Adrian Stone, en ik ben erg benieuwd of ik een zekere groei ga voelen naarmate ik de volgende delen lees. Ik genoot van zijn fijne, makkelijke schrijfstijl, waardoor het boek werkelijk door iedereen gelezen kan geworden, jonge tieners maar ook volwassenen kunnen genieten van De profeet van de duivel. Echter had ik wel wat moeite om in het verhaal te komen, veel personages kwamen aan bod, waardoor ik een lijstje ben beginnen bijhouden. Dit heeft me wel enorm geholpen. Bepaalde delen van het verhaal zijn erg voorspelbaar, waardoor er jammer genoeg ingeboet wordt op spanning.

Ik heb zeker en vast genoten van dit verhaal over magie, religie en macht. Maar ik ben wel benieuwd wat Adrian Stone verder nog meer te bieden heeft in het tweede deel van De Duiveltrilogie.

Specificaties

Uitgever: Luitingh- Sijthoff

Prijs: Hardcover €31,24

Publicatiedatum: 27 maart 2023

Aantal pagina's: #1-305p. #1,2,3- 880p.

ISBN: 9789021036649

Met dank aan Uitgeverij Luitingh- Sijthoff voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.