De kleuren van schaduw- V.E. Schwab

19-12-2023

Fantasy

Schermering #2

Ik ben Delilah Bard. Piraat, dief, magiër.
Ik heb werelden doorkruist en schepen veroverd. Koninginnen overwonnen en steden gered.
Ik ben uniek.

Terwijl Lila zich aansloot bij de bemanning van de Nachtspits onder leiding van Kapitein Alucard Emery, struggelt Kell in het paleis nog steeds met zichzelf. Zijn verbintenis met Rhy speelt hem parten. Maar Rhy lijkt het ideale plan bedacht te hebben om Kell van zijn rusteloosheid af te helpen. Als Lila's schip terugkeert naar Rood Londen voor de grote magische elementenspelen Essen Tasch heeft ook Lila wel iets bijzonders in gedachten. De Essen Tasch beloofd een magische maar krachtige competitie te worden tussen de allerbeste uit de naaste rijken. Maar wanneer ieders aandacht gevestigd is op de Essen Tasch in Rood Londen, zijn er in Wit Londen verontrustende veranderingen gaande…

Stas Reskon. Op zoek naar gevaar.

Allereerst, wat is deze limited edition weer mooi. De kleuren van schaduw is om door een ringetje te halen, alleen al om de vormgeving wil je dit boek in de kast.

Heerlijk om terug in Rood Londen te zijn. Dit is het Londen waar De kleuren van schaduw zich voornamelijk afspeelt. Verschillende perspectieven komen afwisselend aan bod. Toch is het voornamelijk Lila die het sterkst naar voren komt als hoofdpersonage. Ze is tevens met ruime voorsprong mijn favoriete personage van de reeks, wat een topvrouw!

De opbouw van het verhaal ging naar mijn gevoel best wel wat langzaam. Er werd vooral toegewerkt naar de Essen Tasch, maar eens die begonnen was werd de spanning wel een stukje opgedreven. V.E. Schwabs beeldende, vlotte schrijfstijl laat je door deze klepper heen vliegen en geeft je het gevoel middenin de arena van Rood Londen te staan.

Meeslepend, verrassend, spannend en een knoert van een cliffhanger, maken mij heel erg benieuwd naar het derde en laatste deel van de Schemering-serie.

Wat ben ik? Enig in mijn soort, dat ben ik.

Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Gebonden €24,99 E-book €14,99

Publicatiedatum: 20 juni 2023

Aantal pagina's: 560

ISBN: 9789022599471

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.