De kleuren van magie- V.E. Schwab

06-03-2023

Fantasy

Deel één van de Schemering- trilogie

'As travars.'

Kell is een zeldzame magiër die door zijn bloedmagie kan reizen naar verschillende Londens. Er zijn er namelijk vier, Grijs Londen: Saai, grijs en geen sprankeltje magie. Rood Londen, de magie zegeviert hier. Wit Londen, waar broer en zus de troon besturen en er alles aan doen om de machtigste Londen van de vier te worden. Zwart Londen, een Londen dat afgesloten is van alle andere, een Londen met een zwart verleden.

Wanneer Kell een magisch voorwerp in handen krijgt, dat vervuld is met zwarte magie, besluit hij er alles aan te doen om zijn werelden te redden van de ondergang. Maar wanneer Lila, een zakkenroller uit Grijs Londen zijn voorwerp steelt, is dit het begin van een kat en muis spel, tussen goed en kwaad, over leven en dood.

Eerder las ik al Het geheime leven van Addie LaRue en Gallant van V.E.Schwab. Ik wist dus een beetje wat te verwachten en hoe goed dit weer wel ging zijn.

Anders dan bij V.E.Schwabs vorige boeken , had ik bij De kleuren van magie wat meer tijd nodig om in het verhaal te komen. Het voelde allemaal wat onsamenhangend en ik was meermaals het spoor bijster. Toch, eenmaal in het verhaal, was het boek onmogelijk om weg te leggen en werd ik weer helemaal ondergedompeld in de wereld van V.E.Schwab. Ze slaagt er wederom in om een prachtige, geloofwaardige en gedetailleerde wereld te creëren, vol magie en fantasie. Bij het einde van het verhaal was ik best wel voldaan, en het verhaal was ook volledig, waardoor ik me heel erg afvroeg aan welke losse eindjes V.E.Schwab het tweede deel gaat breien.

Ondanks ik heel erg genoten heb van De kleuren van magie, vond ik het toch net een tikkeltje minder 'wauw' dan haar andere boeken. Dat dit een heruitgave is van haar allereerste boek, zal daar uiteraard wel iets mee te maken hebben.

De kleuren van magie is een meeslepende verhaal in een prachtig jasje, een verhaal over verraad, duisternis en verlies. Een verhaal over de kracht van magie. As travars.

'Priste ir Essen. Essen ir Priste.' 'Magie in evenwicht. Evenwicht in magie.'

Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €15,99 E-book €11,99 Limited edition €22,99

Publicatiedatum: 13 september 2022 (limited edition)

Aantal pagina's: 416

ISBN: 9789022596838