De gestolen erfgenaam- Holly Black

27-11-2023

Fantasy

Erfgenaam #1

'Jij bent Suren,' sprak de man, 'en wij hebben jou gemaakt.'

Suren is al jaren op de vlucht voor vrouwe Noren van het Hof der Tanden. In de mensenwereld denkt ze veilig te zijn. Tot ze op een dag wordt gevonden door prins Eik, erfgenaam van Elfhame en vijand van vrouwe Noren. Hij heeft Surens hulp hard nodig om zijn vader Madoc –die gevangengenomen is door vrouwe Noren- te bevrijden. Suren heeft geen andere keuze dan samen met prins Eik de queeste aan te gaan. Echter zijn er allerlei wezens die een stokje voor deze tocht willen steken, en ze zullen het Suren en prins Eik allesbehalve makkelijk maken…

Je kunt niet aan het lot ontsnappen.

Deze limited edition van De gestolen erfgenaam is zo mooi! Goud op snee, gouden vogeltjes op de boekomslag en geïllustreerde schutbladen. What's not to love?!

In De gestolen erfgenaam neemt Holly Black je mee op queeste. Aan deze vijandelijkheid tussen vrouwe Noren en Elfhame ging echter wel een geschiedenis aan vooraf. Doordat ik voorgaande boeken van Holly Black niet gelezen heb, vond ik deze geschiedenis wel af en toe moeilijk te volgen. Door verscheidene flashbacks doorheen het verhaal werd dit wel duidelijker.

Holly Blacks beeldende, mysterieuze schrijfstijl wist mij van in het begin te triggeren, toch duurde het tot ongeveer pagina 150 vooraleer ik echt meegesleept werd in het verhaal. Desalniettemin had ik over het algemeen een heel wisselend gevoel over De gestolen erfgenaam. Sommige delen vond ik erg boeiend, terwijl ik andere delen dan weer aan de langdradige kant vond. Wordt dit eerste deel van de Erfgenaamserie misschien gebruikt als opbouw voor de rest van de serie?

Ondanks enkele minpuntjes, toch fijn om geproefd te hebben van mijn allereerste Holly Black. Ik ben enorm nieuwsgierig naar nog meer magische en mythische wezens, toverspreuken en vervloekingen!

Een ander meisje was misschien bevroren, maar ik ben koud tot op het bot.

Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Gebonden €22,99 E-book €13,99

Publicatiedatum: 27 juni 2023

Aantal pagina's: 400

ISBN: 9789022598702

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.