De bewaarder van gevonden voorwerpen- Ruth Hogan

18-03-2024

Roman

Planken en laatjes, planken en laatjes, planken en laatjes. Drie muren vol. Al die planken en laatjes herbergden een droevig allegaartje van veertig jaar gevonden voorwerpen. Hier had elk object een kaartje gekregen, en een thuis.

Anthony Peardew raakte 40 jaar geleden niet alleen zijn meest waardevolle voorwerp kwijt, maar ook zijn geliefde Therese.

Sinds die dag redt Anthony verloren voorwerpen en geeft ze een thuis in zijn studeerkamer. Deze voorwerpen leven een eigen leven in de verhalen die Anthony er rondom heen breidt, maar hun rechtmatige eigenaar heeft hij nooit gevonden.

40 Jaar aan gevonden voorwerpen worden na de dood van Anthony nagelaten aan zijn assistente en tevens goede vriendin Laura. Aan haar om honderden voorwerpen terug te bezorgen aan hun eigenaar en te zorgen voor de rust waar de overleden Anthony zo naar verlangd.

Laura krijgt hulp van tuinman Freddy en het buurmeisje Sunshine. Tegelijkertijd wil de geest van de overleden Therese hun iets duidelijk maken, maar wat?

Eindeloos zoeken, en nooit vond hij datgene wat hem eindelijk rust zou brengen.

Wat een mooie ontdekking is De bewaarder van gevonden voorwerpen. Het verhaal nam mij van begin af aan al mee in de warmte die Anthony bij zich draagt. Deze warmte blijft het ganse verhaal nog sterk aanwezig.

De andere personages die ook vaak aan bod komen zijn één voor één krachtig en gedetailleerd uitgewerkt. Mijn favoriete personage is met veel overtuiging Sunshine. Haar oprechtheid en eerlijkheid lieten mij elke keer weer smelten.

Zoals ik al eerder aanhaalde, is het ganse verhaal doorspekt met warmte. Maar ook liefde en humor nemen een mooi plaatsje in in De bewaarder van gevonden voorwerpen. Op beeldende wijze werd ik meegesleept en las het verhaal in een razendsnel tempo uit. Ik ben verliefd.

De bewaarder van gevonden voorwerpen is een liefdevol verhaal over verlies, liefde, leven en dood en verlossing. Een verhaal dat mij achterliet met een warm hart.

Voor de lezers van P.S. I love you.

'Als je nooit verdrietig bent, hoe weet je dan wat gelukkig is?'

Specificaties

Uitgever: HarperCollins

Prijs: Tweedehandsgelukje €5,10

Publicatiedatum: 8 maart 2017

Aantal pagina's: 288

ISBN: 9789402721607