De betoverende antiekzaak - Manuela Inusa

26-07-2022

Roman

Deel drie in de Valerie Lane serie

'Als ik zelf mocht kiezen, zou ik graag een hele winkel vol oude boeken hebben. Ik hou van boeken,' zei ze dwepend.

De introverte Ruby leidt sinds haar 21ste noodgedwongen de antiekzaak. Ze deed een belofte op haar moeders sterfbed om voor de antiekzaak te zorgen en gaf al haar overige dromen op om haar belofte na te komen. Maar na drie jaar hart en ziel in de winkel gestopt te hebben, loopt de verkoop alleen maar achteruit en is het slechts een kwestie van tijd vooraleer ze de familiezaak onvermijdelijk moet sluiten. Misschien is een laatste volledige ommezwaai de redding voor de antiekzaak?

Naast de winkel zorgt Ruby voor haar vader, die bij haar inwoont. Hij is geestelijk in de war en kan amper voor zichzelf zorgen. Hoe kan Ruby ooit aan een man raken met een labiele vader en een winkel die op het randje van een faillissement wankelt?

Manuela Inusa schreef met De betoverende antiekzaak het derde deel in de Valerie Lane serie. Alle drie de delen zijn afzonderlijk te lezen, al is het natuurlijk een aanrader om ze in volgorde te lezen.

Wat vond ik het fijn om terug in Valerie Lane te kunnen vertoeven, mijn favoriete winkelstraat allertijden. Deze keer wist Manuela Inusa mij te bekoren met De betoverende antiekzaak. Een echte pageturner, om heerlijk van te genieten. Door de boeken, antieke spulletjes en passie die Ruby met zich meedraag is De betoverende antiekzaak ook ineens mijn persoonlijke favoriet uit de Valerie Lane serie.

Ruby zag het daarentegen als volgt: waarom je ogen voor de waarheid sluiten? Waarom moest je in een moeilijke fase van je leven er alles aan doen om je zorgen te verdringen? Als je ook troost kon vinden in tragische verhalen, want dan wist je dat je niet alleen met je verdriet was.

Specificaties

Uitgever: Boekerij

Prijs: Paperback €16,99 E-book €9,99

Publicatiedatum: 7 juni 2022

Aantal pagina's: 288

ISBN: 9789022594261

Met dank aan Uitgeverij Boekerij voor het recensie- exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.