Dagboek van een spoedarts- Elisabet Haesevoets

18-09-2023

Een greep uit het leven van een voormalige spoedarts

Ik weet dat het leven niet altijd controleerbaar is. Ik zie veel akelige zaken en situaties passeren, dagelijks zelfs. Meerdere keren per dag! Ik zou me zorgen kunnen maken over al die dingen, maar ik kan het beter loslaten.

Elisabet Haesevoets neemt je in Dagboek van een spoedarts mee op interventie met de MUG en laat je als het ware meekijken op de spoeddienst. Talloze verhalen passeren de revue; verkeersongelukken, sterfgevallen, eetstoornissen,…maar uiteraard ook verhalen waar je gelukkig van wordt zoals een onverwachte bevalling.

Elisabet slaagde erin om haar dagboek levendig neer te schrijven. Ze hield mij van begin tot einde geboeid en wist tevens ook mijn hart te veroveren. De persoon die Elisabet achter de witte doktersjas is, komt duidelijk naar voren. Ze geeft je een blik op haar privéleven, hoe haar job als spoedarts de nodige obstakels met zich meebrengt en hoe ze zich als Elisabet voelt over bepaalde situaties die ze als arts het hoofd moet bieden.

Bepaalde gebeurtenissen bleven in mijn hoofd hangen en deelde ik dan ook met mijn man. Want Dagboek van een spoedarts is echt een boek dat vraagt om gedeeld te worden.

Heerlijk en vlot leesvoer en alleen nog maar meer respect gekregen voor de spoedartsen!

Specificaties

Uitgever: Lannoo

Prijs: Paperback €22,99 E-book €12,99

Publicatiedatum: 30 mei 2023

Aantal pagina's: 240

ISBN: 9789401492218

Met dank aan Uitgeverij Lannoo voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.