Bloedjuweel - Lotte van den Noort

10-05-2022

Young adult

Historische fictie

Lotte van den Noort gaf onder eigen beheer haar boek Bloedjuweel opnieuw uit in een prachtige limited edition hardcover. Ik had het geluk om één van de 200 exclusieve exemplaren te pakken te krijgen! Joehoe! De limited editions zijn helaas al een tijdje uitverkocht, maar je kan Bloedjuweel nog steeds vinden als paperback.

Het verhaal speelt zich af tijdens de Joseon dynastie in 1504 in Korea. Wanneer de 13-jarige Haejoo door een ongelukkig toeval in het koninklijk paleis beland, lijkt haar leven stil te staan. Ze wordt gevangen genomen tussen de paleismuren en aangesteld als assistent heler van de koning. Echter is de koning een verschrikkelijke tiran, hij denkt alleen aan zichzelf en zijn eigen rijkdom. Bovendien is iedereen zo bang van hem dat hij zichzelf alles kan permitteren. Maar dat is buiten zijn halfbroer Daesung gerekend. Daesung is een bastaardzoon van de voormalige koning, met het hart op de juiste plaats. Dat blijft allesbehalve onopgemerkt door Haejoo, en ook Daesung verliest al snel zijn hart aan haar. Maar kan hun liefde alle horror die de koning veroorzaakt doorstaan?

Wat een heerlijke boek heeft Lotte van den Noort weer tevoorschijn getoverd. Het totaalplaatje van de vormgeving, de prachtige illustraties en het verhaal maakt het weer een pareltje. Het boek leest erg vlot en is uit voor je er erg in hebt. Ik werd helemaal meegezogen in de leefwereld van Haejoo. Ze wist mij te betoveren en mijn hart te veroveren, wat een prachtig personage. Het mag dan misschien wel fictie zijn, maar voor mij voelde het evengoed als een echt realistisch historisch verhaal.

Lotte van den Noort slaagt er telkens weer in om mij helemaal in te pakken met haar boeken, ze schrijft met een eigenheid die haar typeert, charmeert en mij een enorme liefhebber van haar verhalen maakt.


Specificaties

Uitgever: In eigen beheer

Prijs: Paperback €19,95

Publicatiedatum: mei 2022

Aantal pagina's: 350

ISBN: 9789464060072