Atlas- Lucinda Riley & Harry Whittaker

31-08-2023

Roman

De Zeven Zussen #8

'Het gewicht van de wereld rust op jouw schouders. Ik noem je Atlas.'

De zeven zussen ontmoeten elkaar weer op de Titan om afscheid te nemen van Pa Salt. Wanneer ook de zevende zus Merry aankomt op het schip, heeft ze wel een heel bijzonder boek bij zich. Het dagboek van Pa Salt. Het verhaal dat alle zussen de antwoorden op tal van vragen zal geven. Het verhaal van Atlas.

Goh, wat had ik door de megahype toch veel verwachtingen van dit laatste deel van De Zeven Zussen reeks. Was dat fout? Misschien wel. Jammer genoeg zijn mijn verwachtingen niet helemaal ingelost.

Atlas wordt afwisselend verteld vanuit het perspectief van Atlas en Merry, met uiteraard ook wisselende tijdslijnen. Doordat Atlas het verhaal is dat alle eerdere delen samenbrengt, krijg je heel erg vaak te maken met herhaling. Herhaling die voor mij absoluut niet nodig was, maar uiteraard ook weer niet kon ontbreken in het verhaal. Harry Whittaker zet waarheidsgetrouw de schrijfwijze van zijn overleden moeder verder. Persoonlijk merkte ik hier geen verschil in op. Ondanks enkele mindere puntjes had Atlas echt niet kunnen ontbreken aan de reeks. Een mooie afsluiter zonder losse eindjes.

Specificaties

Uitgever: Xander Uitgevers

Prijs: Paperback €29,99 E-book €19,99

Publicatiedatum: 11 mei 2023

Aantal pagina's: 704

ISBN: 9789401615877