A touch of ruin- Scarlett St. Clair

15-04-2024

Fantasy

Hades x Persephone  #2

'Ik zou deze hele wereld voor je platbranden.'

Wanneer de relatie tussen Hades en Persephone openbaar wordt, staat Persephones wereld op z'n kop. Overal waar ze komt wordt ze lastig gevallen door journalisten, schare fans en natuurlijk ook door echte haters. Het wordt Persephone langs alle kanten moeilijk gemaakt en hoe meer ze zich verdiept in Hades wereld, hoe meer ze te weten komt over de ware aard van de koning van de Onderwereld. Alsof dit allemaal nog niet genoeg is, weigert Hades Persephone ook nog eens hulp wanneer ze deze het meest nodig heeft. Met alle gevolgen van dien…

'Ik hou van je. Daar had ik je aan moeten herinneren toen ik je hierheen bracht, en elke dag sindsdien.'

In dit tweede deel van Hades x Persephone werd ik weer gelukzalig verbannen naar de onderwereld.

Scarlett St. Clair slaagt er wederom in om tal van mythes in een modern jasje te steken en deze naadloos te verweven met de rest van het verhaal. Naast Persephone, die glansrijk groeit in haar godenrol, en Hades die zich deze keer eerder profileert als de softie van de onderwereld maakt ook Apollo een opmerkelijk debuut in A touch of ruin.

Tussen de schokkende en onverwachte wendingen door, kabbelt het verhaal rustig verder. Echter, saai wordt het nooit. Het intrigerende verschil tussen boven -en onderwereld wist mijn constante aandacht bij het verhaal te houden. Toch was het de onderwereld die mij het meest wist te boeien. En in die onderwereld, wordt het regelmatig bijzonder warm. De spice tussen Hades en Persephone spat van de pagina's af. Soms misschien wat teveel van het goede, of eerder op wat vreemde momenten. Maar hé, wie ben ik om daar iets op aan te merken te hebben 😉

Héél erg benieuwd naar het volgende deel van deze bijzondere, meeslepende serie.

'Het is aan mij om jouw lot te ontrafelen.'

Specificaties

Uitgever: Zomer & Keuning

Prijs: Hardback €25,00 E-book €9,99

Publicatiedatum: 4 oktober 2023

Aantal pagina's: 450

ISBN: 9789020550665

Met dank aan Uitgeverij Zomer & Keuning voor het recensie exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.