Dromenvanger Dino - Raf De Bie

22-01-2022

Roman

Als verliefd zijn is zoals wonen in een huis naast een treinspoor, dan woonde ik daar op dit moment nog niet. Maar ik was aanwezig in het station en zag hoe de trein klaarstond om te vertrekken.

Het verhaal

Jonge hulpkok Dino heeft het moeilijk. Er zitten gaten en kieren in zijn appartement, zijn ex-vriendin vergeleek hun relatie met ondermaatse appelcake en in het restaurant zit de strenge chef hem dagelijks achter de veren. Rust vindt Dino in het schriftje op zijn nachtkastje, waarin hij de namen noteert van de mensen over wie hij droomt.
Als Dino de dochter van de chef ontmoet, komt ook haar naam in het schriftje terecht. Maar al snel blijkt dat ook zij van hem heeft gedroomd. Kunnen dromen werkelijkheid worden? Of verandert de werkelijkheid in een droom? Één ding is zeker: alles heeft te maken met de geschiedenis die kleeft aan de oude Vespa van de chef.


Raf De Bie schreef met deze Dromenvanger Dino zijn debuutroman, en wat voor één!

Het verhaal wordt verteld door Dino. Dat is natuurlijk niet zijn echte naam, zijn bijnaam heeft hij te danken aan zijn chef, zijn chef van het Italiaanse restaurant waar hij werkt als hulpkok. Zijn specialiteit als hulpkok is heerlijk Italiaans gebak maar 's nachts, wanneer hij slaapt, vangt Dino dromen. Wanneer hij de dochter van de chef, Julia, voor het eerst ontmoet worden al zijn dromen een heel stukje ingewikkelder.

Weet je wel, zo'n heerlijke feelgood waar je bij pagina één al zoiets hebt van, dit is het? Wel, dit is er eentje. Wat een leuk verhaal schreef Raf De Bie neer! Een verhaal waar je doorheen vliegt, vol humor, realistische gebeurtenissen, heerlijke oneliners, Italiaanse desserten en een overdonderend verliefd gevoel.

Raf De Bie, ik kan alleen maar dromen over je tweede roman!

Ik droomde over andere mensen. Maar welke mensen hadden weleens over mij gedroomd?

Deze paragraaf wil ik graag met jullie delen

Terwijl de telefoon verder rinkelde, sloot ik mijn ogen. Het was nog vroeg, ik was nog maar net wakker en probeerde weg te kruipen in de dromerige slaapmist in mijn hoofd. Het was een mist die ik verwelkomde. Ik kon er rustig in ronddwalen, ik wist niet waar ik naar op zoek was. Een idee, een gevoel of misschien een stad die ik niet kende. Ergens zat het in die mist verborgen. Voorlopig vond ik niets. Een hulplijn bellen zou me niet helpen. Ring ring. De telefoon gaat over. Maar hij wordt niet beantwoord.


Specificaties

Uitgever: Uitgeverij Vrijdag

Prijs: Paperback €21,99 E-book €10,99

Publicatiedatum: oktober 2021

Aantal pagina's: 208

ISBN: 9789464340563

Met dank aan Uitgeverij Vrijdag voor het toesturen van een recensie-exemplaar. Dit heeft mijn mening niet beïnvloed.